IKLAN

DAULAT TUANKU

DAULAT TUANKU

Raja-Raja Melayu

Raja-Raja Melayu

INILAH WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

Wasiat RAJA-RAJA dan PEMIMPIN-PEMIMPIN MELAYU yang diperbuat 51 tahun dahulu semasa MERDEKA 31 OGOS 1957
“KAMI WASIATKAN kepada zuriat keturunankami 7 PERKARA yang mana jika kamubersatu padu dan berpegang teguhkepadanya selama itulah kamu akan selama sejahtera”
PERKARA SATU•
Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama Malaysia).
PERKARA DUA•
Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan isytihar dan simpan, selain gunung-ganang tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYU sehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum yang lain.
PERKARA TIGA•
Bagi menjaga kamu dan melindungi anak-anak kamu harta hak milik kamu, kami tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU untuk membenteraskan kekacauan dalam Negara dan ancaman dari Luar Negara.
PERKARA EMPAT•
Kami kekalkan dan kami jamin kerajaan dan kadaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah Negara ini
PERKARA LIMA•
Kami tetapkan ISLAM ialah AGAMA PERSEKUTUAN
PERKARA ENAM•
Kami tetapkan juga bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU
dan
PERKARA TUJUH•
Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN. (kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri SABAH dan SARAWAK.

Pilihan Juara WC 2010

04 Oktober 2009

NILAIKAN DIRI KITA SBG SUAMI ISTERI

Bini Takut Dapat Laki macam ni!!!
-laki yang kedekut taik hidung masin nak jimat konon-konon boleh kaya!Tapi kayap..
-laki kedekut ayat power dan belaian mesra-belai dan raba raba jika dia sedang 'berhajat' sahaja!Waktu lain lantak pi kat hang!!
-laki berlagak macam lebih sudu dari kuah,bini serebeh sikit dah tak mahu jalan bersama!
-laki yang suka sindir sindir dan ungkit kisah lalu!
-yang nak asmaradana hanya untuk kepuasan dia sahaja!
-berkira duit ringgit dan tenaga
-nak bini ikut semua cakap dia,dia ingat bini tidak ada agenda sendiri ke?
-perasan dia sahaja yang baik dan warak konon dia sorang yang ikut landasan agama!
-tidak sedar dia tidak beri nafkah sepatutnya pada bini!
-laki yang tidak beri nafkah zahir dan batin tapi tak cukup!
-suka ambil kesempatan kerana bini orang berkerjaya!Senang cakap melantak duit bini!
-suka menyebelahi orang lain jika bini ada krisis dengan orang lain,dia tetap salahkan bini dan tidak sekali orang lain!
-laki yang dah boring tengok muka bini-laki yang suka main rata perempuan!Bini takutla risau takut dapat HIV!
-laki yang bengis,celupar,laser dan mulut pot pet kalah Din Beramboi!
-laki yang pemalas macam golok tanah!
-laki yang perasan dia sahaja yang bijak,laksana profesor dan dekan fakulti!
-laki yang pasan dia hensem dan anggap bini hodoh macam muka tayar lori!
-laki yang anggap bini bodo dungu dan bengap!
-laki yang buas nafsu serakah dan suka tengok video lucah terover!
-laki yang suka naktiru semua adegan berahi dalam vedio lucah yang dia pernah tonton!
-laki yang tidak peka kesihatan bini,walau bini mengadu sakit dia buat derk!-
laki yang sentiasa anggap dia sahaja yang betul dan warak 25 jam.
-laki yang anggap bini duk di rumah goyang kaki sedangkan dia bekerja.
-laki yang anggap dia lebih educated dan berwibawa dari bini yang hanya sekolah atap!
-laki yang mengharap'give'dari bini tapi dia tak give langsung!-laki yang tak mahu jaga penampilan diri badan gemuk dan selekeh!
-lelaki yang hina bini mentang le dah tak cantik macam dulu.-laki yang tak adil,berat sebelah dalam apa jua hal
-laki yang penakut dan bacul tidak sanggup hadapi kenyataan hidup!-laki yang hanya menikah dengan bini tetapi tidak dengan keluarga bini!
-laki yang tidak endahkan perihal mertua sendiri!Dia buat macam orang asing!
-laki yang tidak mengaku bini di hadapan bini lain dan juga di hadapan kawan-kawan!
-laki yang dera mental,fizikal dan emosi bini.-laki yang tidak pandai ambil hati bini langsung!
-laki yang penakut dan tidak membela keluarga bila keluarga teraniaya!
-laki yang tidak tegas,lembik dan bacul!
-laki yang berwibawa depan orang tetapi mengalah sangat dengan bini.Binipun nak laki yg berani bukan takut sangat dengan dia!Hormat lain takut bini lain tau!

*Minta maaf sekiranya terkena batang hidung anda sebagai suami.Kalau terkenapun barangkali kebetulan sahaja!Lantak ko laa hahhahah Memang semua ini adalah antara masalah masalah di celah kehidupan kita sebagai hamba Allah.Kesimpulannya bini nak laki yang macam hero!!Tempat bermanja,tempat bergantung harap bergantung kasih!Jangan sampai orang lain ambil alih tugas tugas memanjakan bini anda!Lainlah jika bini anda jenis tak manja dan jenis cengil,brutak dan rockers hahhahahah!
SAYANGILAH BINI ANDA YANG MANJA TU!:)

Lelaki takut bini kerana...................
-cengil macam ayam betina beranak kecik-suka berleter kalah Farah fauzana hot fm!
-kalau marah meroyan macam perempuan gila
-nak seks kalau dia tengah sangap,kalau tak jangan harap!!
-muka mencuka baik cantik lagi sloth betina-suka check hand phone!baca semua sms!
-jeles sangat sangat tapi bukan jeles sayang tapi jeles cari pasal!
-suka jalan jalan cari pasal!
-kalau minta nak seks,macam-macam helah tak larat la sakit perut la sakit gigi lah!-
kalau shopping heret laki sama bukan nak romantik tapi nak guna kad credit/duit laki!
-pegang tangan laki hanya untuk 'eksyen' supaya orang tengok laki sayang dia!
-suka kalau laki tunjuk muka bodo!Dia tak sedar orang nampak sangat dia bully laki!
-suka jaga bill telefon laki tapi bukan dia yang bayar tapi dia 'penjaga bill terperinci!
-sanggup memalukan laki dan jatuhkan reputasi laki sebagai orang yang disegani!
-kalau boleh nak kontrol mana hala tuju kewangan laki??
-kalau boleh laki jangan keluarkan duit untuk sesiapa sahaja kecuali dia!
-kalau boleh laki ni kena jadi lembu pakai jerut hidung!senang sentap bila agak jauh!
-berkira sangat sangat kalau guna duit dia-bini nak jadi queen kontrol secara 100%
-kalau boleh laki tu kene buat muka dungu dan bengap jangan langsung tunjuk muka 'happy'atau muka pandai
-kalau nampak 'happy 'terus tuduh kata laki ada girl friend!
-suka sindir dan ungkit kebaikan yang dia buat!
-suka ajak anak anak masuk geng dia dan laki tak dak geng
-kira dia hasut anak-anak benci bapak sendiri!-cengil dengan laki hingga akhir hayat!
-tidak memaafkan kesilapan laki sampai bila bila!
-tidak menghalalkan semua keperluan yang dia beli untuk laki guna!
- suami dia kata "bukan aku takut kat bini aku, tapi bini aku yang tak takut dengan aku!!"

Kesimpulan:Dia benci laki dia sebenarnya tapi seronok dera!Nikmatnya dera laki hingga tak terkata!Tunggu saja laki mati atau pencen dapat bolot semua duit khariat kematian dan semua harta dia sebab penamaan dah dia set nama bini sahaja!
*Minta maaf jika terkena batang hidung para pembacaku sekalian,bukan nak bela kaum laki tetapi sekadar berkongsi cerita cerita di celah kehidupan kita di muka bumi Allah ini!
Kalau terkena nasib laa hihihi!

kucing-teringat lagu dalam cerita 3 Abdul, masa pramlee dengan ghasidah lepak-lepak kat dalam kandang kuda..lupa tajuk daaa!! jangan marah aaa!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan